انجمن علمی علوم سیاسی

(هم‌اندیشی و هم‌افزایی طلاب علوم سیاسی اسلامی)

مستند قاسم

مستند «قاسم»، روایتی از سردار دل ها، شهید قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت و چهار دهه فعالیت این مرد میدان را به تصویر کشیده است. محور اتفاقات این مستند، فرماندهی در منطقه و فعالیت آن شهید بزرگوار در میدان جنگ است.

سال تولید: 1400 / مدت زمان: 78 دقیقه / کارگردان: مهدی فارسی / تهیه کننده: مرتضی شعبانی / تهیه شده: مرکز مستند حقیقت / نویسنده: محمدرضا ابوالحسنی

در فیلم مستند قاسم تلاش شده است زندگینامه سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت به‌تصویر کشیده شود، البته محور اتفاقات فیلم، فرماندهی در منطقه و فعالیت آن شهید در میدان است. در این مستند تصاویری از کودکی، نوجوانی، حضور ایشان در هشت سال دفاع مقدس و… به نمایش درآمده است اما تمرکز اصلی ما فرماندهی ایشان در محور مقاومت است که در چند سال اخیر با مبارزه با داعش در عراق، حضور در لبنان و جنگ ۳۳روزه و… به اوج خود رسید. همه تلاشمان این بود که زحمات چندساله این شهید را بتوانیم مرور کنیم.

بسیاری از تصاویری که در مستند «قاسم» به نمایش درمی‌آید، دیده‌نشده و جدید است، البته نکته مهم‌تر این است که این تصاویر جدید در جای درست خود آورده شده که قطعاً تأثیرگذاری آنها را بالاتر برده است. بخش زیادی از تصاویر این مستند ضبط‌شده توسط کارگردانان و تصویربرداران مرکز مستند حقیقت است که در زمان حیات شهید سلیمانی در پروژه‌های مختلف همراه ایشان بودند؛ بنابراین اکثرشان تولیدی است، علاوه بر این، تصاویر آرشیوی نیز از لشکر ۴۱ ثارالله، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آرشیوهای شخصی جمع‌آوری شده است. گفت‌وگوهایی که در این مستند می‌بینید نیز تولیدی است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی